Release Athens 2022, day 1@ Bauhaus, The Jesus and Mary Chain, dEUS, Strawberry Pills, Youth Valley, 8-6-22

Άσχημη πρεμιέρα για το φεστιβάλ, κακός ήχος, επεισοδιακή αποχώρηση του Peter Murphy και ένα κοινό να φεύγει σαστισμένο και να γράφει έπειτα θυμωμένα σχόλια.

Σχεδόν τρία χρόνια απουσίας, και η πληθώρα κόσμου όλων των ηλικιών ήρθε στη πλατεία νερού με τρελή όρεξη και διάθεση να γιορτάσει την έναρξη των καλοκαιρινών φεστιβάλ. Αλλά… τα πράγματα δεν πήγαν τόσο καλά. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που το κοινό αποχώρησε αμήχανα, σαν να μην καταλάβαινε τι έγινε, ποιος φταίει. Έως τώρα, καμιά επίσημη ανακοίνωση για να ξεθολώσει το τοπίο.

Οι «φίλοι» της διοργάνωσης και οι, κάθε είδους εμπλεκόμενοι αποδίδουν το φιάσκο σε αντιεπαγγελματισμό του Peter Muphy, οι υπόλοιποι σε λάθος της διοργάνωσης. Είναι η αλήθεια κάπου στη μέση; Καμιά φορά η κριτική φανερώνει περισσότερη «φιλία» και νοιάξιμο από αποκαθηλώσεις προσώπων, που τόσα εύκολα κάνουμε.

Και εννοώ, οι φίλοι των Bauhaus και του Peter Murphy τώρα γνωρίζουν την ιδιοσυγκρασία του; Είχαν μήπως την εντύπωση πως είναι ο αποστειρωμένος επαγγελματίας που θα βγάλει το λάηβ παρά τα όποια προβλήματα; Και γιατί να ρισκάρει τη δουλειά του, όταν αυτό που πουλάει ο Murphy είναι το λαρύγγι και η μουσική του; Θα μου πείτε και ο Jim Reid είχε πρόβλημα με τον ήχο αλλά δεν έφυγε. Ο Jim Reid είχε κακό ήχο αλλά όχι άθλιο και επίσης, οι Jesus and Mary  Chain δεν είναι Bauhaus. Και οι φαν που έκαναν τους Bauhaus πρώτο όνομα εδώ και δεκαετίες, τους αγάπησαν και τους έκαναν πρώτο όνομα και για την στάση ζωής που αντιπροσωπεύουν.

Πάμε παρακάτω..

Τα μεγάλα συγκροτήματα έχουν έναν ίσως και δύο ηχολήπτες δικούς τους. Κάνουν επίσης και soundchek. Παίζουν όμως  σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο διοργάνωσης που είναι διαφορετικό και αλλάζει τα δεδομένα. Φαντάζομαι όταν οι Bauhaus εμφανίστηκαν στο primavera πριν κάτι μέρες, και έπαιξαν 1 ώρα και είκοσι λεπτά οκ, είχαν επίσης και εκεί το δικό τους ηχολήπτη. Όταν οι Deus έχουν προβλήματα στον ήχο, οι Jesus and Mary Chain κακό ήχο και οι Bauhaus άθλιο ήχο, τι συμπέρασμα βγάζουμε; Πώς ο Peter Murphy έπρεπε να συνεχίσει να παίζει παρά το προσβλητικό ήχο και την ξενερωμένη διάθεση όλων μας, γιατί είναι γεγονός πως τα προβλήματα ξεκίνησαν με το γεια σας; σαν να ήταν δημόσιος υπάλληλος που πρέπει να βγάλει το οχτάωρο του; Και γιατί να διακυβεύσει την καλλιτεχνική του αξία όταν αυτό και μόνο αυτό πουλάει ως επαγγελματίας; Και γιατί να μην είναι αυτό επαγγελματισμός;

Τα ερωτήματα είναι ρητορικά, ο καθένας το απαντά όπως θέλει, απλά αναρωτιέμαι τι διαφορετικό περιμέναμε από τον Murphy εχθές, και ειδικά οι φαν που σήμερα τον αποκαθηλώνουν. Προσωπικά, μου έκανε εντύπωση που έπαιξε κοντά στη μία ώρα γιατί πέρα από τον ήχο είχε χαθεί η ενέργεια και γιατί τα προβλήματα ξεκίνησαν πολύ νωρίς με τον Murphy να ζητά να πάνε κατευθείαν στο She’s in Parties και τον Ash να προσπαθεί να ελαφρύνει το κλίμα. Το σαξόφωνο ακουγόταν ελάχιστα, κοψίματα στη φωνή σαν κάποιος να τους έκανε σαμποτάζ. Λιγάκι το double dare ακούστηκε κάπως καλύτερα. Ο ακατέργαστος ήχος της κιθάρας του Daniel Ash ακούστηκε ελάχιστα , οι πιρουέτες του Peter Murphy δεν έγιναν ποτέ.

Στο encore με φοβερή προσπάθεια και αφού διευκρίνισε πως ξαναβγήκαν γιατί το κοινό είναι μαγικό, τα πράγματα ήταν ακόμα χειρότερα για τον ήχο και πριν καν τελειώσει το Ziggy Stardust του David Bowie, πέταξε το μικρόφωνο κι έφυγε από τη σκηνή λέγοντας στο κοινό “καληνύχτα” και στον ηχολήπτη “this is your fault”. Φιλότιμη προσπάθεια από τον Ash να τιμήσει το κοινό, που φυσικά δεν φταίει σε τίποτα, τελειώνοντας το κομμάτι μόνος του.

Το μουσικό κοινό βέβαια για να τιμηθεί δεν επιθυμεί απλά να ακούσει το λάηβ με οποιαδήποτε συνθήκη και έκπτωση, γιατί και τότε δεν θα είναι ευχαριστημένο. Επιθυμεί να απολαύσει τη μουσική στα λαηβ με συνθήκες χωρίς εκπτώσεις, συνθήκες που τον τιμούν.

Γιατί καλοί οι χορηγοί που πρέπει να είναι ευχαριστημένοι, οι διαπιστεύσεις κλπ, αλλά τα φεστιβάλ τα στηρίζει ο κόσμος που πληρώνει να τα δει και αυτός ο κόσμος λέει την αλήθεια, συνήθως.

Υγ: και οι πλαϊνές οθόνες είχαν πρόβλημα, εκτός αν το θέμα προερχόταν από τον φωτισμό των Bauhaus, αλλά οι φιγούρες ήταν την περισσότερη ώρα μαύρες.

Δυστυχώς το άρθρο δεν συνοδεύεται από φωτογραφίες, γιατί ο φωτογράφος του site δεν πήρε διαπίστευση.

 

 

 

 

Tags from the story
, ,
Written By
More from Maria Lezgi
The Waterboys@ 22.11.19, Piraeus 117 Academy //
It was a river, this is the sea! Φωτογραφική ανταπόκριση από τον...
Read More
0 replies on “Release Athens 2022, day 1@ Bauhaus, The Jesus and Mary Chain, dEUS, Strawberry Pills, Youth Valley, 8-6-22”