ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ – GOD IS AN ASTRONAUT + HEAD ON @ FUZZ LIVE MUSIC CLUB, ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018

Δύο χρόνια πριν είχαμε απολαύσει το ιρλανδικό post rock συγκρότημα των God Is An Astronaut και οι fun τους και φέτος είχαν γεμίσει τον χώρο από νωρίς. Αυτή τους όμως η συναυλία, δυστυχώς αμαυρώθηκε από ένα περιστατικό, που διαδραματίστηκε στα μισά της εμφάνισης του support, της ελληνικής post punk μπάντας των Head On.

Οι God Is An Astronaut στην φετινή τους περιοδεία έφεραν τον δικό τους εξοπλισμό, ο οποίος αποτέλεσε την αφορμή ένα μέλος τους να μπει στην σκηνή την ώρα που έπαιζε το ελληνικό συγκρότημα και να τους σταματήσει στα μισά περίπου της εμφάνισής τους, γιατί, όπως βγήκε και απολογήθηκε μετά, φοβήθηκε μην έκαναν ζημιά σε αυτόν, επειδή ο τραγουδιστής “μπήκε” στον χώρο πιο πίσω που ήταν τα μηχανήματά τους.

Στο τέλος του άρθρου, μπορείτε να διαβάσετε την ανακοίνωση που έβγαλαν οι Head On σχετικά με το γεγονός αυτό. Σε εμάς που είμασταν από κάτω, το περιστατικό μας έπιασε απροετοίμαστους, μέχρι να συνειδητοποιήσουμε τι είχε συμβεί, το συγκρότημα είχε σταματήσει ήδη να παίζει και αμέσως μετά ανέβηκε στην σκηνή το προσωπικό για να την ετοιμάσει για την συνέχεια.

Αν στο τέλος της συναυλίας έπαιρνα μέρος σε συζήτηση για το πόσο συνδεδεμένο ή αυτόνομο είναι ένα δημιούργημα από τον δημιουργό του, η απάντησή μου θα είχε σίγουρα επηρεαστεί από ότι διαδραματίστηκε, γιατί η συναυλία αν και συνεχίστηκε κανονικά, ένα γενικότερο μούδιασμα υπήρχε. Αυτή τους η εμφάνιση, αν και πιο ώριμη μουσικά, θα μείνει στην ανάμνηση για λόγους που δεν συνάδουν με τον σκοπό μιας συναυλιακής βραδιάς και ας ελπίσουμε στις όποιες επόμενες φορές υπάρξουν να χαιρόμαστε τις μουσικές, χωρίς να γυρνάνε δεύτερες σκέψεις στο πίσω μέρος του μυαλού.

Όσον αφορά όμως εκείνη την βραδιά, οι God Is An Astronaut έπαιξαν για δυο ώρες, ήταν πολύ καλοί από θέμα ακουστικής, αλλά και φώτων που παίζουν σημαντικό ρόλο στην ατμόσφαιρα που δημιουργούν σε συνάρτηση με την  μουσική τους, η οποία, έφτασε σε στιγμές heavy κορύφωσης, ιδιαίτερα σε κομμάτια του τελευταίου τους δίσκου Epitaph (ο οποίος είναι αφιερωμένος στον πρόωρο χαμό ενός παιδιού, ξαδέρφου των αδερφών Kinsella), όμως και τις πιο παλιές επιτυχίες τους, όπως τα All Is Violent, all Is Bright, Suicide By Star και From Dust To The Beyond, τις έπαιξαν εξίσου δυνατά.

Και οι Head On όμως, στο 20λεπτο set τους που απαρτιζόταν μέχρι εκείνη την στιγμή από τέσσερα τραγούδια, πρόλαβαν και μας συνεπήραν με την πανκ ηχητική ορμή τους.

Κι έτσι γύρω στα μεσάνυχτα έκλεισε κάπως άγαρμπα η βραδιά και αυτό που εύχομαι είναι να μην υπάρξουν ξανά συμπεριφορές που δεν προάγουν τον μεταξύ μας πολιτισμό, παρά μόνο τέτοιες που δείχνουν έμπρακτα πως αυτό που ξέρει να κάνει η Μουσική είναι να ενώνει.

 

================================================================================

Head On – 09/10/2018 στις 2:45 μ.μ.

Ανακοίνωση για όσα έγιναν το Σάββατο 6/10 στο Fuzz Live Music Club: (ENGLISH BELOW)

Ανοίγουμε το live των God Is An Astronaut στην Αθήνα και ενώ βρισκόμαστε πάνω στην σκηνή και ολοκληρώνουμε το 5ο κομμάτι μας
ο Torsten Kinsella -μέλος των GIAA- ανεβαίνει και αρπάζει το μικρόφωνο από τον τραγουδιστή μας, σπρώχνοντάς τον, και στην συνέχεια πιάνοντας τον απ’τον λαιμό φωνάζει στο μικρόφωνο “Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι, δεν μπορείς να περπατάς γύρω απ’τον εξοπλισμό μου”. Στη συνέχεια προστάζει να κατέβουμε απ’τη σκηνή, διακόπτοντας έτσι το set μας. Ο ίδιος μετά από λίγη ώρα, ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή, αυτή τη φορά με έναν απολογητικό -προς το κοινό- τόνο,
καθιστώντας μας υπαίτιους για πιθανή καταστροφή του εξοπλισμού τους.
Οι περισσότεροι ανταποκρίνονται με χειροκροτήματα σε αυτή τη “συγνώμη”, κάποιοι λίγοι την αντιμετωπίζουν με φωνές διαμαρτυρίας,
ενώ κάποιοι αποχωρούν αμέσως με χαλασμένη διάθεση και με τα χρήματα του εισιτηρίου αδίκως σπαταλημένα.

Ας ξεκαθαρίσουμε και μεις κάτι:

Δεν ανεχόμαστε σε καμία περίπτωση τραμπουκισμούς, εντός ή εκτός σκηνής, και ειδικά μάλιστα από άτομα που χρησιμοποιούν γι’ αυτό -και θεωρούν δεδομένες- τις πλάτες του κοινού τους.

Ξεκαθαρίζουμε πως πάνω στη σκηνή και καθ’όλη τη διάρκεια του live, είχαμε απόλυτο έλεγχο των πράξεών μας, σε αντίθεση με τα όσα δήλωσε στην απολογία του ο frontman των GIAA,
αυτό άλλωστε είναι ξεκάθαρο από το οπτικοακουστικό υλικό που θα ακολουθήσει και απ’ το ότι ο εξοπλισμός τους παρέμεινε ανέγγιχτος.

Γνωρίζουμε εξίσου καλά, το τεράστιο κόστος των μουσικών εξοπλισμών, έχοντας δουλέψει αμέτρητα μεροκάματα προκειμένου να αποκτήσουμε τον δικό μας,
και καθιστούμε σαφές ότι δεν υπήρξε ποτέ κάποια οριοθέτηση στον χώρο από την μπάντα ή από την παραγωγή.

Καταδικάζουμε,
την -μετά το συμβάν- στάση της διοργάνωσης, η οποία παρέμεινε αμέτοχη, μην παίρνοντας κάποια δημόσια θέση.

Την επόμενη μέρα το επιθετικό ύφος από την πλευρά των GIAA συνεχίστηκε και προς τρίτους οι οποίοι κριτίκαραν δημόσια την επίθεση που δεχτήκαμε.
Με ψευδή και συκοφαντικά σχόλια, μέσω της επίσημης σελίδας τους, είδαμε την εν λόγω μπάντα να μας αποκαλεί “some drunks”.
Μόνο όταν τους υπενθύμισαν πως υπάρχουν βίντεο έσπευσαν να σβήσουν τα σχόλια τους (καθώς και όλες τις αναρτήσεις τους που προπαγάνδιζαν το live στην Αθήνα).

To παραπάνω περιστατικό, ανοίγει ξανά τον διάλογο σχετικά με τον τρόπο που συχνά αντιμετωπίζονται οι support μπάντες, από μαγαζιά, headliners και κοινό.
Παρ’όλα αυτά να σημειώσουμε εδώ πως υπήρξαν εργαζόμενοι του Fuzz, οι οποίοι εκείνη την στιγμή μας στήριξαν προσωπικά, και τους ευχαριστούμε γι’αυτό.

Η συμπεριφορά του Kinsella (και της μπάντας που εκπροσωπεί) δεν συνάδει με την ελευθερία της έκφρασης στην τέχνη,
και ειδικότερα στη μουσική, η οποία εν προκειμένω έχει ρίζες στην rock, με ό,τι έχει εκφράσει αυτή κατά καιρούς
σε σχέση με τα δικαιώματα των ανθρώπων.
Πολύ περισσότερο, θεωρούμε ότι ο ίδιος έχει ζήσει σε χώρο κακοπαθημένο από την καταπίεση των Άγγλων, και οι ενέργειές του
δεν τιμούν ούτε την χώρα του, από την οποία έχουν βγει ουκ ολίγοι αντισυμβατικοί καλλιτέχνες.
Πιστός στην δεδομένη βρετανική κοινοπολιτειακή ανατροφή του συμπεριφέρθηκε ως εξουσιαστής, στα όρια του εκφοβισμού (bullying).

Δύο συγκεκριμένες ιστοσελίδες έσπευσαν να αποδείξουν το επίπεδο τους βαφτίζοντας την χειροδικία “επιθετική στάση”,
την ενέργεια μας “υπερβάλλοντα ζήλο/εμφανής μέθη” και εμάς τους ίδιους “αφελείς και απρόσεχτους, μάλλον”.
Όσοι επέλεξαν να κρατήσουν ίσες αποστάσεις ή ακόμη και να επικροτήσουν τέτοιου είδους πρακτικές θαμπωμένοι από τη φήμη της ιρλανδικής μπάντας,
καλό θα ήταν να σκεφτούν το ενδεχόμενο να αναθεωρήσουν.

Οι GIAA, έκαναν εξ αρχής λάθος. Επέλεξαν-συμφώνησαν, σε μια support μπάντα η οποία δεν στηρίζει την σκηνική της παρουσία στους ιδιαίτερους φωτισμούς,
στον ατμοσφαιρικό ήχο, και στην στατική αισθαντικότητα που οι ίδιοι υιοθετούν. Φαίνεται πως πιστεύουν ότι μια support μπάντα θα πρέπει να έχει έναν εντελώς
διακοσμητικό και διεκπεραιωτικό χαρακτήρα, ευθυγραμμισμένο με την αισθητική των headliners.
Δικαίωμα τους..αλλά θα έπρεπε να το έχουν συνειδητοποιήσει και να μας έχουν θέσει τα δεδομένα ώστε να αρνηθούμε εξ αρχής να συμμετάσχουμε σε κάτι τέτοιο.

Τέλος, μπορεί ο Θεός να είναι ένας αστροναύτης, αλλά σίγουρα οι God is an Astronaut δεν είναι θεοί, και μάλλον ήρθε η στιγμή κάποιος να τους το υπενθυμίσει.

Ευχαριστούμε όσες/όσους μας στήριξαν και εξακολουθούν να μας στηρίζουν.

– Head On

Συνυπογράφουν και οι παρακάτω παρόντες στο συμβάν:
Έλενα Ευαγγελία Σκλαβούνου (χορογράφος-χορεύτρια), Ελένη Ευαγγελία (Δημοσιογράφος), Καλογιάννη Σοφία (Σκηνοθέτης), Κασιμάτης Πέτρος (Μουσικός), Κιάσσος Αποστόλης (Μουσικός), Κλεφτάρας Ηλίας (Σκηνοθέτης), Κοντούλης Δημήτρης (Σκηνοθέτης),
Μπιλίρης Γιάννης (Μουσικός), Μπουζιώτης Στέλιος (Κινηματογραφιστής), Παπανδρέου Στάθης (Μουσικός/Ηχολήπτης), Παπανικολάου Γιάννης (Μουσικός), Πυθαράς Χρήστος (Σκηνοθέτης),
Σκαρλάτος Γιώργος (Μουσικός), Συλλιγάρδος Γιώργος (Μουσικός), Τζαννάτου Ελένη (Δημοσιογράφος), Blackjohn Πάνος (Μουσικός)

——————————————————————————

This announcement concerns what happened on Saturday, 06/10, at Fuzz Live Music Club:

We were opening for God is an Astronaut in Athens, and while we were on stage and ending our 5th song, Torsten Kinsella,
a member of GIAA, storms on stage, pushes and grabs our vocalist by the neck, grabs the microphone and yells “Let’s make something straight; you can’t walk around my equipment”.
In continuation he demanded that we get off the stage, interrupting our set as a result. Kinsella came up on stage a little while later, this time with an apologetic tone (towards the crowd),
blaming us for possible damage to their equipment. Most of the crowd
responded with applause in this “apology”, some of them booed him, while some left immediately with spoiled mood and with the money of the ticket unjustly wasted.

We would like to clarify the following:

We do not, in any case, tolerate harassment/oppression/bullying, whether on or off stage, and particularly from individuals who do it behind the security of their fame.

We would like to make clear that throughout our entire time on stage we had absolute control of our actions, regardless of what GIAA’s frontman stated afterwards,
this is also clear from the audiovisual material to follow and from the fact that their equipment has remained untouched.

We know full well the value of musical equipment, having worked countless shifts in order for us to be able to purchase our own,
and we would like to highlight that there was never any restriction applied neither from the band nor from the production, in regards to the what our “space” was on stage.

We condemn the organization for remaining detached and impartial after the incident took place, when they took no public position regarding the incident.

The following day the aggressive style on the part of GIAA continued to thirds who publicly criticized them for attacking us.
With false and slanderous comments, through their official page, we saw this band calling us “some drunks”.
Only when they ‘d been reminded of the fact that there were videos rushed to erase their comments (as well as all their posts that propagated the live in Athens).

This incident strikes up a conversation about the manner in which support bands are usually treated, by musical venues, headlines, and by the crowd itself.

That being said, we would like to note that there were Fuzz employees who showed personal support during and after the incident, for which we salute them.

Kinsella’s behavior (and,that of the band that he represents) is not in line with art’s, and particularly, music’s, freedom of expression, specifically one with roots in rock,
which has been used as a method of expression for human rights in multiple instances in the past.

More so, considering he has lived in a place that has been abused by the oppression of the English,
not only do his actions disgrace his country, whose mistreatment has produced many revolutionary and unconventional artists,
but true to his British commonwealth upbringing, his oppressive behavior was reminiscent of bullying.

Two specific web pages rushed to prove their level by baptizing the assault as an “aggressive attitude”, our energy “overwhelming zeal/obvious intoxication” and ourselves “naive and careless, probably”.
Those who choose to praise such practices dazzled by the reputation of the Irish band ,
would be encouraged to reconsider their stance.

GIAA made a mistake from the start.
They chose-agreed to a support band whose stage presence does not rely on cool lights, sound effects, and in the static instability they themselves adopt.
It seems they believe that a support band should have a decorative and dispensable role, aligned with the aesthetics of the headliner.
It’s their right, but they ought to have realized it and set us the facts, so we can deny from the very beginning to participate in that.

Finally, God might be an astronaut, but “God is an Astronaut” are certainly not gods, and perhaps it was time someone reminded them of that.

We would like to thank all of you who supported and continue to support us.

– Head on

Co-signed by the following who were present at the incident:
Elena Evangelia(Dance Instructor/Choreographer), Εleni Evangelia (Journalist), Sogia Kallogianni (Director), Petros Kasimatis (Musician), Apostolis Kiassos (Musician), Ilias Kleftaras (Director), Dimitris Kontoulis (Director),
Giannis Biliris (Musician), Stelios Bouziotis (Cinematographer), Stathis Papandreou (Musician/Sound Engineer),
Giannis Papanikolaou (Musician), Christos Pitharas (Director), Giοrgos Skarlatos (Musician), Giorgos Sylligardos (Musician), Eleni Tzannatou (Journalist), Panos Blackjohn (Musician)

Λινκ ανακοίνωσης

 

 

 

Written By
More from Maria Sarantou

Πλατεία Νερού 10 06 2017 // Ώρες Εμφάνισης των ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΑΚΑΣ & 100°C / ΔΙΑΦΑΝΑ ΚΡΙΝΑ / THE LAST DRIVE / THE BIG NOSE ATTACK / HOLY MONITOR

Το Σάββατο της μεγάλης συναυλίας του ελληνικού ροκ πλησιάζει και το πρόγραμμα...
Read More