Αφιέρωμα: Eyehategod – «Η Αλητεία του Sludge!” live w/ Omega Monolith & Mr. Booze @ Temple Athens, Τρίτη, 10 Μαρτίου

Στο μουσικό λεξικό στον όρο Sludge Metal θα βρεις την λέξη Eyehategod δίπλα. Μια μπάντα συνώνυμο και ορισμός αυτού του μουσικού ιδιώματος. Ξεκίνησαν μαζί με τους Crowbar, ως το άλλο αντίβαρο, από τη σκληραγωγημένη από κακουχίες Νέα Ορλεάνη,  ως ευαγγελιστές αυτού του ακραίου ήχου. Τρεις δεκαετίες μετά, ασταμάτητοι και  αγέρωχοι, από τότε έως σήμερα,  αποτελούν «μέχρι το κόκαλο»,  αυτό που ξεχωρίζουμε ως αμιγώς underground. Απλά θα λέγαμε ότι αποτελούν την «αλητεία» του sludge!

Είχα την τύχη να τους δω πέρυσι τον Αύγουστο στο Brutal Assault fest στη Τσεχία, όπου πραγματικά έσπερναν και μας πήραν τα κεφάλια με τον απίστευτα βρώμικο και λασπώδη ήχο τους. Αυτή τη φορά ανυπομονώ να τους δω ακόμα περισσότερο σε κλειστό χώρο όπως είναι ο «Ναός». Φαντάζομαι και εσείς το ίδιο! Οι τύποι αυτοί είναι μία «εμπειρία» από μόνοι τους-μεγάλες μορφές! Μια συναυλία που απλά δεν χάνεται! Τη μοναδική αυτή συναυλία ανοίγουν οι Αθηναίοι ανανεωμένοι Omega Monolith καθώς και οι Mr. Booze από την ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Καλαμάτα!

Eyehategod

Οι Eyehategod (συντομογραφημένο ως EHG) είναι μια αμερικανική Sludge Metal μπάντα από τη Νέα Ορλεάνη που σχηματίστηκε το 1988. Έχουν γίνει μία από τις πιο γνωστές μπάντες που θα βγουν από τη σκηνή της NOLA. Καθ ‘όλη τη διάρκεια των ετών, η βασική τους σύνθεση παρέμεινε η ίδια, με τις εξαιρέσεις του μπασίστα, μια θέση στην οποία έπαιξαν αρκετοί μουσικοί και τον θάνατο του drummer Joey LaCaze το 2013.

Οι Eyehategod έχουν ως βασικές επιρροές, τους Melvins, Carnivore, The Obsessed, Discharge, Black Flag, Corrosion Of Conformity, Black Sabbath, Celtic Frost, Confessor και Saint Vitus. Τα δισκογραφικά χαρακτηριστικά της μπάντας κυριαρχούν στα heavy, Southern Rock, Blues riffs και Hardcore Punk όσον αφορά την κιθάρα. Συνδυάζονται με βασανιστικά φωνητικά για να δημιουργήσουν μία σκληρή μισανθρωπιστική δόνηση.

Βιογραφία

Early years and In the Name of Suffering (1989-92)

Ο Jimmy Bower και ο Joey LaCaze ίδρυσαν το συγκρότημα στις 20 Απριλίου 1988 (σύμφωνα με το 4/20 στην κουλτούρα της κάνναβης), και στρατολόγησαν τον Brian Patton, τον Steve Dale και τον τραγουδιστή Chris Hilliard. Ο Hilliard θα εγκαταλείψει αργότερα την ομάδα νωρίς και θα αντικατασταθεί από τον Mike Williams. Το συγκρότημα κατέγραψε στη συνέχεια δύο demos “Garden Dwarf Woman Driver” (1989) and “Lack of Almost Everything?” (1990) με το τελευταίο να αποστέλλεται σε διάφορες εταιρείες.

Τελικά υπέγραψαν στη μικρή γαλλική ετικέτα Intellectual Convulsion και κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ “In the Name of Suffering” το 1990. Το άλμπουμ είχε πολύ πιο πρωτόγονο και ακατέργαστο ήχο από τις μεταγενέστερες κυκλοφορίες (όπως ηχογραφήθηκαν από τα άπειρα μέλη της μπάντας μόνο για $ 1000), και είχε μια πιο σκληρή αισθητική. Η εταιρεία διαλύθηκε με μόλις δύο χιλιάδες αντίτυπα να έχουν τυπωθεί, οπότε η μπάντα έπρεπε να βρει μια νέα «στέγη».

Σύντομα υπέγραψαν με την Century Media, η οποία επανέκδοσε το  ντεμπούτο άλμπουμ την 1η Δεκεμβρίου 1992, με τη μορφή όπως είναι γνωστό σήμερα. Επίσης το 2006, το άλμπουμ επανεκδόθηκε με τέσσερα κομμάτια μπόνους. Αυτά τα τέσσερα κομμάτια ήταν τα ίδια με αυτά του αρχικού demo “Lack Of Almost Everything”.

Take as Needed for Pain (1993-94)

Οι Eyehategod πήγαν στη συνέχεια για να ηχογραφήσουν το “Take as Need for Pain” το 1993 με τον νέο μπασίστα Mark Schultz ο οποίος είχε επίσης συνεισφέρει στο “In The Name Of Suffering”. Το άλμπουμ καταγράφηκε στο Studio 13, ένα μικρό στούντιο ηχογράφησης που εργάζεται από τον 13ο όροφο ενός εγκαταλελειμμένου πολυκαταστήματος στην Canal Street στη Νέα Ορλεάνη. Η μπάντα έπαιζε καθημερινά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου για να βάλει κομμάτια για το άλμπουμ. Την εποχή εκείνη, ο Mike Williams ήταν άστεγος (που είχε πεταχτεί έξω από το σπίτι, από την πρώην κοπέλα του!) και ζούσε σε μια εγκαταλελειμμένη, μολυσμένη από ψύλλους, αίθουσα πάνω από ένα συγκρότημα κτιρίων μόλις λίγα λεπτά μακριά από το στούντιο.

Ο ήχος του “Take As Needed for Pain” φάνηκε πολύ πιο κοντά σε αυτό που τα μέλη θέλησαν από το υλικό του ντεμπούτου τους, και δείχνει έναν καθαρότερο, πιο ξεχωριστό ήχο με καλύτερα καθορισμένα riffs. Οι Southern rock, blues και doom επιρροές είναι επίσης πιο αισθητές σε αυτό το άλμπουμ. Μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ, η μπάντα περιόδευσε εκτενώς με τους White Zombie και Corrosion of Conformity. Μετά την περιοδεία, τα μέλη της μπάντας απλώθηκαν σε διάφορες κατευθύνσεις. Ο Mike Williams ασχολήθηκε με τον εαυτό του συνεισφέροντας στο περιοδικό Metal Maniacs. Ο Jimmy Bower έπαιξε τύμπανα στο Broken Glass των Crowbar καθώς και το ντεμπούτο άλμπουμ των Down, “NOLA”. Ο Brian Patton έγραψε το ντεμπούτο άλμπουμ των Soilent Green, το “Pussysoul”.

Dopesick (1995-97)

Η μπάντα είχε καταγράcει διάφορα demos, τα οποία κυκλοφόρησαν σε διάφορα βινύλια επτά ιντσών και χωρίστηκαν σε διάφορες εταιρείες, αλλά τελικά το 1995 εγκαταστάθηκαν για να καταγράψουν ένα πλήρες άλμπουμ, με τον Pepper Keenan των Corrosion Of Conformity ως παραγωγό και με νέο μπασίστα τον Vince LeBlanc, που θα ονομαζόταν “Dopesick”. Εκείνη τη στιγμή, ο Mike Williams ζούσε στο Clinton Hill, Brooklyn στη Νέα Υόρκη, και έτσι έπρεπε να ταξιδεύει μεταξύ εκεί και της Νέας Ορλεάνης συχνά για τις ηχογραφήσεις. Οι ηχογραφήσεις ήταν περίεργα χαοτικές και έφεραν στο περιθώριο τον ιδιοκτήτη του στούντιο να ζητά από την Century Media να ρωτήσει αν η μπάντα ήταν παράλογη και απειλούσε να τους διώξει. Αυτό το συγκεκριμένο περιστατικό συνέβη όταν ο Mike Williams προσπάθησε να καταγράψει τον ήχο του σπασμένου γυαλιού για την εισαγωγή στο άλμπουμ, χτυπώντας ένα μπουκάλι στο πάτωμα του στούντιο. Στη διαδικασία έσπασε το χέρι του και αφαίρεσε όλη την επιφάνεια του στούντιο (αυτή η ηχογράφηση έφτασε στο δίσκο ως εισαγωγή στο πρώτο κομμάτι, “My Name is God (I Hate You)”).  Ένα από τα μέλη του συγκροτήματος έγραψε τις λέξεις “Hell” και “Death to Pigs” με το αίμα του Mike.

Οι Brian Patton και Joey LaCaze έφυγαν στο Σαν Φρανσίσκο για να μιξάρουν το άλμπουμ. Αυτό το άλμπουμ ήταν πολύ πιο χαοτικό από το προηγούμενο, αλλά εξακολουθούσε να διαφυλάσσει τη ξεχωριστή νότια, blues αισθητική, απομακρύνοντας τους από το πρώτο άλμπουμ τους. Η μπάντα ξεκίνησε την περιοδεία της στην Αμερική την άνοιξη του 1997 για να στηρίξει το άλμπουμ, ως support πάλι  στους White Zombie και τους Pantera, φέρνοντας τη μουσική τους σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό, μεγαλώνοντας  το προφίλ του.

Confederacy of Ruined Lives (1998-2005)

Οι Eyehategod πέρασαν τότε μια περίοδο εσωτερικών διαφορών και μπήκαν σε ανεπίσημη παύση καθώς τα μέλη του διασκορπίστηκαν και πάλι για να ηχογραφήσουν και να περιοδεύσουν με τα διάφορα δικά τους projects. Δηλαδή τους Soilent Green, Corossion Of Conformity και τους Crowbar. Τελικά, το 2000, το συγκρότημα επανασυνδέθηκε (και πάλι με έναν νέο μπασίστα, αυτή τη φορά ο Daniel Nick) για να καταρτίσει τις διαφορές τους από τις “Take as Needed for Pain” και «Dopesick. Αυτή η ανασυγκρότηση τους έδωσε την ώθηση να γκρεμίσουν και να καταγράψουν ένα άλλο άλμπουμ, και αυτό το άλμπουμ ήταν το “Confederacy of Ruined Lives” του 2000. Το άλμπουμ ήταν μια πολύ πιο στιλβωμένη, νηφάλια υπόθεση, και έτσι ακουγόταν σαφώς περισσότερο σαν μια συνέχεια του “Take Like Needed for Pain” από ότι στο “Dopesick”.

Μετά την κυκλοφορία του, η μπάντα περιόδευσε εκτενώς (ξεκινώντας μια παγκόσμια περιοδεία για πρώτη φορά, με συναυλίες στην Ευρώπη και την Ιαπωνία), ενώ τα μέλη της εξακολουθούσαν να ζωντανεύουν ξανά τα διάφορα δικά τους έργα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι Down ηχογράφησαν το δεύτερο άλμπουμ τους καθώς και οι Soilent Green κυκλοφόρησαν το τρίτο τους άλμπουμ. Ο Mike Williams ίδρυσε επίσης τους Outlaw Order and Arson Anthem. Κατά τη διάρκεια αυτής της δραστηριότητας, οι Eyehategod βρήκαν χρόνο να ανασυνταχθούν και να κυκλοφορήσουν το live album τους “10 Years of Abuse (and Still Broke)” (το οποίο κυκλοφόρησε κυρίως λόγω συμβατικής υποχρέωσης από την Century Media) και να καταγράψει και να κυκλοφορήσει ακόμη περισσότερα split records και 7 ιντσα .

Με την κυκλοφορία του ζωντανού τους άλμπουμ, η μπάντα ήταν ελεύθερη από το συμβόλαιό τους με την Century και επέλεξε να υπογράψει με την Emetic Records (με τον πέμπτο και τον σημερινό μπασίστα Gary Mader) για την κυκλοφορία του 2005 album “Preachin the End-Time Message», ένα άλμπουμ πολύ στο πνεύμα της νότιας δυσφορίας, αλλά αυτή τη φορά με κάποια άγνωστα-ακυκλοφόρητα στούντιο κομμάτια.

Δραστηριότητα και προσωπικό από το 2005 (2005-13)

Μετά από τις συνέπειες του τυφώνα Κατρίνα, ο τραγουδιστής Mike Williams και η πρώην φίλη του Alicia Morgan (μέλος της ιταλικής ορχήστρας,) συνελήφθησαν στο Morgan City, της Λουιζιάνα για ναρκωτικά. Ο Williams πέρασε 91 ημέρες στη φυλακή του Morgan City και έκοψε την ηρωίνη.

Με τη βοήθεια των συμπατριωτών των Eyehategod και των υποστηρικτών του, όπως ο Phil Anselmo, ο Williams απελευθερώθηκε από τη φυλακή στις 2 Δεκεμβρίου 2005. Η μπάντα έπαιξε στο φεστιβάλ Mardi Gras του 2006, το πρώτο μετά την καταστροφή. Η Emetic Records κυκλοφόρησε ένα tribute άλμπουμ στους Eyehategod στις 20 Μαρτίου 2007, με τίτλο “For the Sick”.

Στις 29 Αυγούστου 2008, η μπάντα γιόρτασε την 20ή επέτειό της με ένα show στο One Eyed Jacks στη Νέα Ορλεάνη. Η μπάντα έπαιξε μερικές συναυλίες στο αμερικανικό νότο τον Μάιο του 2009 και είναι σε περιοδεία τον ίδιο χειμώνα. Επίσης, εμφανίστηκαν στο Hellfest στη Γαλλία τον Ιούνιο.

Ο Jimmy Bower ανακοίνωσε σε συνέντευξή του ότι οι Eyehategod είναι ακόμα ενεργοί και ετοιμάζουν ένα νέο άλμπουμ. Η μπάντα έπαιξε στο φεστιβάλ Inferno στο Όσλο της Νορβηγίας την 1η Απριλίου 2010 και επίσης έπαιξε δύο σετ στο φεστιβάλ Roadburn αργότερα εκείνο το μήνα. Οι Eyehategod δημιούργησαν ένα νέο τραγούδι που ονομάζεται “New Orleans Is the New Vietnam” κατά τη διάρκεια του σετ τους την 1 Ιουλίου 2011 στο φεστιβάλ Roskilde, στη Δανία.

Ο drummer Joey LaCaze πέθανε στις 23 Αυγούστου 2013 από αναπνευστική ανεπάρκεια.  Το Earsplit PR εξέδωσε ένα δελτίο τύπου για τη ζωή και το θάνατο του LaCaze,  ότι «οι γιατροί επιβεβαίωσαν στα μέλη της οικογένειας ότι η αιτία θανάτου ήταν αναπνευστική ανεπάρκεια και υπέφερε επίσης από μακροχρόνιο άσθμα». Πρόσφατα επέστρεψε από μια ευρωπαϊκή περιοδεία και είχε γιορτάσει τα 42α γενέθλιά του. Στις 31 Οκτωβρίου 2013, η μπάντα ανακοίνωσε ότι ο Aaron Hill θα παίρνει τη θέση του LaCaze ως drummer.

Eyehategod και επόμενο ομώνυμο άλμπουμ (2014-σήμερα)

Τον Μάιο του 2014 η μπάντα κυκλοφόρησε ένα αυτοβιογραφικό πλήρες άλμπουμ στην εταιρεία του Phil Anselmo, Housecore Records. Αυτό το άλμπουμ είναι το τελευταίο που χαρακτηρίζει τον Joey LaCaze στα drums.  Στις 4 Αυγούστου 2016, ο Williams ανακοίνωσε ότι ο Phil Anselmo θα τον κάλυπτε σε μία συναυλία στη Νέα Ορλεάνη και στο 7ο ετήσιο GwarBBQ. Ο Williams ανέφερε “σοβαρά προβλήματα υγείας” που τον εμπόδισαν να είναι σε θέση να εκτελέσει σωματικά.  Στις 22 Σεπτεμβρίου 2016, το Earsplit PR ανακοίνωσε ότι ο Randy Blythe των Lamb Of God θα κάλυπτε τη θέση του Williams για όλη τη διάρκεια της περιοδείας του επόμενου μήνα.

Εξωδικαστική εντολή

Ενώ ο Jimmy Bower ήταν απασχολημένος να παίζει τύμπανα για τους Down, τα άλλα τέσσερα μέλη των Eyehategod σχημάτισαν ένα παράπλευρο project  που ονομάζεται Outlaw Order (συντομογραφία OO%). Το συγκρότημα κυκλοφόρησε το Limited Edition 7 “EP το 2003 με τίτλο “Legalize Crime”, το οποίο έκτοτε κυκλοφόρησε εκ νέου σε CD με ένα bonus live κομμάτι και είναι διαθέσιμο μέσω του webstore των Eyehategod. Το εγκληματικό θέμα είναι προφανώς επειδή κατά την εποχή του σχηματισμού της μπάντας 5 από τα μέλη ήταν σε δοκιμασία και είχαν μόνιμα προβλήματα με το νόμο. Ο Mark Shultz εκτίει μια ποινή φυλάκισης και έχει αντικατασταθεί από τον Justin Grisoli. Το συγκρότημα έχει ηχογραφήσει το ντεμπούτο full length τους “Dragging Down the Enforcer”,που κυκλοφόρησε στις 10 Νοεμβρίου 2008, μέσω της Season of Mist.

Members

Jimmy Bower – Guitar

Brian Patton – Guitar

Gary Mader – Bass

Joey LaCaze – Drums

Mike IX Williams – Vocals

Discography

In the Name of Suffering (1992)

Take as Needed for Pain (1993)

Dopesick (1996)

Confederacy of Ruined Lives (2000)

Eyehategod (2014)

Omega Monolith

Οι  Αθηναίοι power duo instrumentalers και / heavy / doom / post / sludgers  δημιουργήθηκαν στις αρχές του 2012. Αποτελούνται από τους Takis – Guitars/Loops/Noise και τον νέο μέλος Ektoras – Drums. Η μουσική τους είναι χτισμένη σε ζωντανές λούπες κιθάρας και όλο το χάος ελέγχεται από το βαρύ τύμπανο δημιουργώντας ένα μονολιθικό, μελωδικό και κλειστοφοβικό αποτέλεσμα. Με τελευταία κυκλοφορία τους το “Fungus” μία απόλυτα καταπληκτική παραγωγή (πολύ massive, πολύ ισχυρή), η μπάντα αγγίζει με την αξέχαστη δυναμική την ορμή, επιδεικνύοντας έτσι μία ποιότητα παγκόσμιας κλάσης.

Mr.Booze

Επίσης, το Καλαματιανό Heavy Rock & Roll κουαρτέτο αποτελούμενο από τους  Dimitris J.D. – Vocals, Mpelo – Guitar, Mudas – Bass και Stathis Bar – Drums υφίσταται από το 2012. Επηρεασμένο από Black Sabbath, SPIRITUAL BEGGARS, Motorhead, Deep Purple, Monster Magnet και The Hellacopters πρόκειται να ανοίξουν τη συναυλία σε ρυθμούς με διάθεση για “Greetings from the Middle Finger”! Έτσι, όπως μας προειδοποιούν και οι ίδιοι, θα έχουμε την ευκαιρία ακούγοντάς τους «να χορέψουμε με δικό μας ρίσκο»!

Ακολουθεί δελτίο τύπου:

Η επιστροφή των sludge lords EYEHATEGOD θα συνοδευτεί από δύο support acts, το καθένα με την δική του ξεχωριστή σημασία και ηχόχρωμα.

Την συναυλία θα ανοίξουν οι sabbath metallers Mr.Booze από την Καλαμάτα, που λίγες ευκαιρίες έχουμε να απολαύσουμε ζωντανά εν Αθήναις και είναι χαρά και τιμή μας που τους φιλοξενούμε για δεύτερη φορά στον ταπεινό μας ναό.

Από την άλλη οι Omega Monolith που ακολουθούν, με αυτή την συναυλία επιστρέφουν στην ενεργό δράση και αυτό είναι κάτι που έχει την δική του ξεχωριστή σημασία. Με νέο ντράμερ στην σύνθεσή τους οι ΩΜ ετοιμάζονται να διαγράψουν μια σπουδαία δεύτερη εποχή, γεγονός χαρμόσυνο για όλους εμάς που τους αναμέναμε με ανυπομονησία.

Η προπώληση συνεχίζεται μέσω του viva.gr και του δικτύου καταστημάτων του, ενώ από εβδομάδα ξεκινάει και η φυσική προπώληση εισιτηρίων στα δισκοπωλεία του κέντρου.

Ευχαριστούμε για την μέχρι στιγμής στήριξη!

Όταν μιλάμε για sludge metal, μιλάμε για EYEHATEGOD!

…Και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην καταγωγή τους από τη μητέρα του είδους (και του southern metal φυσικά) Νέα Ορλεάνη, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο έχουν επηρεάσει τη σκηνή (τόσο της χώρας τους, όσο και την πολύ μεταγενέστερη αντίστοιχη Ευρωπαϊκή), με κάποιες εκ των κορυφαίων μπαντών του είδους (ή μήπως όλες;) να τους αναφέρουν μέσα στις βασικές επιρροές τους.

Με εμβληματική φιγούρα τον πολυπράγμονα Jimmy Bower (Down, Crowbar, Mystick Krewe of Clearlight, Corrosion of Conformity και όχι μόνο) και με το όνομά και την ύπαρξή τους να περιβάλλονται διαρκώς από μία απροσδιόριστη επικινδυνότητα, οι EYEHATEGOD αποτελούν την πεμπτουσία του ήχου που πρεσβεύουν, όντας ταυτόχρονα καταξιωμένοι στη συνείδηση των οπαδών ως μία από τις πιο αλητήριες μπάντες που θα συναντήσεις εκεί έξω.

Με 30 πλέον χρόνια ύπαρξης στην πλάτη τους και καταπονεμένοι από τις κακουχίες που χαρακτηρίζουν τον τόπο τους και συνοδεύουν ανθρώπους του είδους τους, οι EYEHATEGOD δεν πεθαίνουν. Μόνο γίνονται πιο δυνατοί.

Οι απόλυτοι κοινωνοί της ανίερης βρωμιάς και του ισοπεδωτικού βάρους, οι προπάτορες της σαπίλας και πατριάρχες του sludge metal επιστρέφουν στην Αθήνα, στα πλαίσια της ανοιξιάτικής τους περιοδείας, την Τετάρτη 10 Μαρτίου στο Temple της Αθήνας, για να κατεδαφίσουν, να διαλύσουν και να πολτοποιήσουν ότι βρεθεί στον διάβα τους και να βάλουν ένα ακόμη λιθαράκι στο οικοδόμημα που κάποια χρόνια μετά θα αποτελέσει μία σπουδαία κληρονομία για τον ακραίο ήχο.

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ:

• Τηλεφωνικά στο 11876

• Reload Stores

• Seven Spots

• Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης – Evripidis Bookstores

• Καταστήματα WIND

• Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων – Technopolis City of Athens (Viva Kiosk)

• Yoleni’s Hellas (Σόλωνος 9, Αθήνα, τηλ.: 2122223623 – www.yolenis.com)

• Ηλεκτρονική προπώληση: https://bit.ly/37Urxdb

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:

http://eyehategod.ee

www.facebook.com/OfficialEyeHateGod

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

• Website: http://thetemple.gr

• FB: www.facebook.com/templeliveclub

• Τηλ.: +30 210 3468523

• E-mail: [email protected]  (booking), [email protected](γραφείο τύπου)

More from Nikos Mathiopoulos

Ανταπόκριση: NanowaR of Steel live in Athens With Special Guests Alexandros Harizanis & friends @ Gagarin Live Music Space, 28/11/2019

Κείμενο/Φωτογραφίες: Νίκος Μαθιόπουλος Το βράδυ της Πέμπτης ήταν αρκετά ιδιαίτερο διότι θα...
Read More